W 2015 roku koncern Volkswagen przekazał klientom na całym świecie ponad 9,93 miliona samochodów.
„Prawie dziesięć milionów sprzedanych aut to w obliczu utrzymującej się trudnej sytuacji na niektórych rynkach, a także ze względu na sprawę z silnikami diesla trwającą od ostatniego kwartału 2015 roku, świetny wynik”, powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Müller dodał: „Na sprzedaży aut naszego koncernu mocno odbiła się trudna sytuacja na rynkach w Brazylii i Rosji, za to w Europie sprzedaż wzrosła. Także w całym regionie Ameryki Północnej i w USA odnotowaliśmy dalszy wzrost”. W roku 2016 wyzwania, według Müllera, nie będą mniejsze. „Z jednej strony, jako koncern działający na całym świecie nadal będziemy konfrontowani z trudną sytuacją na wielu rynkach, z drugiej zaś chcemy przygotować i przygotujemy koncern na wyzwania, jakie niesie przyszłość”. Oznacza to nie tylko konieczność przezwyciężenia kryzysu, lecz przede wszystkim dokonanie zasadniczych zmian w koncernie. Müller stwierdził dalej: „Pracujemy teraz nad naszą „strategią 2025”, która dla mnie jest najważniejszym krokiem na drodze ku uczynieniu Volkswagena nowoczesnym przedsiębiorstwem”.
W minionym roku w regionie Europy Zachodniej nowy samochód koncernu Volkswagen odebrało 3,43 miliona klientów, oznacza to wzrost o 4,8%. Sprzedaż w Niemczech do końca roku rozwijała się pozytywnie (+ 4,0%). Koncern Volkswagen odnotował także wzrosty na innych rynkach Europy Zachodniej – przede wszystkim w Hiszpanii (+16,1%) oraz we Włoszech (+8,8%). Na rozwój w Europie Środkowej i Wschodniej nadal niekorzystny wpływ miała sytuacja w Rosji (- 36,8%). W Polsce zarejestrowano 96.276 samochodów marek zrzeszonych w Grupie Volkswagena. To o 8423 auta więcej niż w 2014 roku, co przekłada się na wzrost o 9,59%. Łącznie w całym regionie Europy po raz pierwszy w ciągu jednego roku sprzedano ponad 4 miliony samochodów koncernu Volkswagen.
W 2015 roku przedsiębiorstwo odnotowało również wzrost w Ameryce Północnej, gdzie zbyt znalazło 931.800 aut. Najwięcej, bo 607.100, sprzedano w USA, co oznacza wzrost o 1,2%. W kryzysowym regionie Ameryki Południowej sprzedaż nadal malała (-29,8%). Najbardziej odbił się na niej spadek sprzedaży w Brazylii, w której nabywców znalazło 389.900 samochodów. W regionie Azji i Pacyfiku w ciągu 12 miesięcy sprzedano 3,93 miliona aut. Z tej liczby w Chinach, które są dla koncernu największym pojedynczym rynkiem, zbyt znalazło 3,55 milionów samochodów.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/koncern-volkswagen-sprzedal-w-2015-roku-993-miliona-samochodow